relaxen doe je zo

Vijf tips om uit je coronabubbel te komen

Relaxen doe je zo

Uit je coronabubbel

De meeste studenten hebben al een behoorlijke tijd online les. De een vindt het ideaal en de ander heeft het er niet zo mee. Als je veel thuis bent, kan het soms lastig zijn om je te concentreren. Je zit veel achter je laptop en komt misschien ook te weinig buiten. Je bent namelijk niet meer zoveel onderweg als voorheen. Wij hebben vijf tips om even uit je bubbel te komen en te relaxen, want ook dat mag je zeker doen!

5 relax tips

1. Ga naar buiten

Het is altijd fijn om even een frisse neus te halen. Helemaal als je veel achter je laptop bezig bent. Wandel een stukje of doe desnoods je boodschappen op de fiets. Even de deur uit en je hoofd ‘resetten’ is goed voor je! Na wat buitenlucht kan je weer fris verder met je werk.

2. Geef jezelf ook pauze

Als je uren naar een scherm staart, raak je enorm vermoeid. Het is daarom belangrijk dat je af en toe ook een pauze neemt. Dit betekent niet dat je een uur pauze neemt maar even 10 of 15 minuten met iets anders bezig zijn is goed voor je. Na een pauze word je weer productief en kom je makkelijker de dag door.

3. App voor meditatie

Mocht je van meditatie en mindfulness houden, dan is het zeker de moeite waard om de app Headspace te downloaden. Je volgt een gratis stappenplan waar je met meditaties van 10 minuten je kalmte opbouwt. Uiteraard zijn er nog veel meer verschillende apps die jou hierbij kunnen helpen. Kijk daarom zelf welke jou het meest aanspreekt.

4. Blijf leuke dingen doen

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je tijdens je online les leuke dingen gaat doen. Na schooltijd kan dat natuurlijk wel dus, plan iets leuks! Jezelf afleiden is ook belangrijk zodat je niet in je hoofd met school bezig blijft. Spreek af met een vriend of vriendin, doe een drankje in de stad of doe iets anders wat jij leuk vindt. Leuke dingen doen is ook een manier van relaxen!

5. Blijf bewegen

Lichaamsbeweging is een van de beste manieren om stress tegen te gaan. Kies een goed moment uit om een mooie wandeling te maken, te hardlopen of aan work outs te doen!

Leuk feitje over bewegen: als je veel en intensief beweegt, wordt er een ‘feel good-stofje’ in het brein in grote hoeveelheden aangemaakt.

Wij hopen dat je iets aan deze tips hebt!