Office- en managementsupport

2019 - 2020
Laatst gewijzigd op 30-10-2018

Office assistant

Als office assistant geef je ondersteuning aan het hoofd van de afdeling. Veelvoorkomende werkzaamheden zijn het plannen en organiseren van afspraken.

Je maakt brieven, rapporten en verslagen. Je zorgt voor een actueel (elektronisch) archief en verwerkt en verzorgt de e-mail en post. Je notuleert vergaderingen en bijeenkomsten. Je bewaakt deadlines en de voortgang van acties en besluiten.

Je ontvangt en begeleidt bezoekers. Ook kun je evenementen organiseren, zoals vergaderingen, open dagen en jubilea.

Stel e-Brochure samen
Locatie : Alkmaar, Hoorn
Niveau : 3
BOL/BBL : BOL
Duur : 2,5 jaar (4000 uur studiebelasting)
Start : Augustus (februari bij voldoende aanmeldingen)

Wat leer je?

In de opleiding werk je aan de volgende kerntaken:

  • Informatievoorziening verzorgen
  • Bijeenkomsten verzorgen

Beroepspraktijkvorming

Zowel in het tweede als in het derde jaar loop je 20 weken stage.

Vooropleiding

  • Vmbo KB, GL of TL (voldoende voor Nederlands en Engels gewenst)
  • Havo 3 (met overgangsbewijs) (voldoende voor Nederlands en Engels gewenst)
  • Mbo Ondersteunende Administratieve Beroepen 

Startniveau Nederlands minimaal 2F gewenst.

Vervolgopleiding

Managementassistant

Kosten

We benoemen de kosten van het eerste jaar, tenzij anders is vermeld. De genoemde kosten zijn onder voorbehoud, ze kunnen dus nog veranderen. 

Studie in Cijfers

In ‘Studie in Cijfers’ van de stichting Samenwerking Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) staat informatie over jouw opleiding en de kans op een baan en stage in jouw regio. Deze belangrijke en objectieve informatie kan je helpen bij het kiezen van een mbo-opleiding.

Klik hier voor de ‘Studie in Cijfers’ voor deze opleiding.

Meer informatie

Alkmaar: de heer H. Heins
DecanaatEconomieAlkmaar@horizoncollege.nl

Hoorn: mevrouw B. Ritsma
B.S.Ritsma@horizoncollege.nl

Crebo: 25573